Scenariusze
Zdobywanie flagi przeciwnika
To pierwszy i na pewno najpopularniejszy scenariusz gry leśnej. Zdecydowana większość gier leśnych (scenariuszy) to modyfikacje i rozwinięcia tej właśnie gry. W grze udział biorą 2 zespoły (liczba graczy dowolna, choć im więcej tym lepiej). Każdy zespół ma swoją flagę (bazę). Wszyscy uczestnicy powinni zaczynać grę w tym samym czasie (na umówiony wcześniej znak) w swoich bazach. Zawodnicy trafieni kończą grę i schodzą z terenu walki. Jeśli podczas trafienia zawodnik niósł flagę, musi ją zostawić w miejscu, w którym został wyeliminowany (w miejscu widocznym, a nie metr pod ziemią). Zawodnik wyeliminowany, czyli „zabity”, nie ma prawa głosu – nie może podpowiadać, zdradzać pozycji przeciwnika ani słownie ani gestykulując. Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie flagę przeciwnika i doniesie ją do swojej bazy.
Polowanie na Króliczka
Jeden na wszystkich, wszyscy na jednego. W grze udział biorą: zając i myśliwi. Jeśli ktoś podejmie się już być zwierzyną to na pewno nie bez (choćby pozornego) wyrównania szans. Dlatego króliczek dostaje nieograniczoną ilością kulek (ile uniesie) + tarcza (np. z blaszanej pokrywki od śmietnika). Reszta graczy „myśliwych” ma limit 200 kulek. Wygrana: z punktu widzenia ofiary – przeżycie, wyeliminowanie polujących, z punktu widzenia oprawców – trafienie jak największą ilość kulek w zwierzynę (odebranie chęci do dalszej gry). Zasady podobne jak w innych grach + myśliwy któremu skończą się kulki wypada z gry. Zwierzyna nieśmiertelna, grę kończy sędzia. Zabawa polecana na wieczory kawalerskie.
Jeńcy
Bardzo ciekawa alternatywa do zwykłego wybijania przeciwników. W grze udział biorą dwie drużyny. Zadaniem każdej z drużyn jest wzięcie do niewoli 4 jeńców i doprowadzenie ich do swojej bazy. Jeńcem zostaje osoba która jest trafiona w ręce albo nogi. Trafienie w korpus lub głowę traktowane jest jako wyeliminowanie. Statut jeńca jest ściśle określony. Zawodnik, który zostaje jeńcem musi usiąść na ziemi i trzymać się jedną ręką za głowę. Nie może się poruszać, ani strzelać. Jeżeli dotknie go atakujący to musi podążyć za nim do bazy przeciwnika. Zawodnik eskortowany musi mieć rękę na głowie aby się odróżniał od osoby eskortującej go. Jeniec może zostać oswobodzony w dwojaki sposób: przez wyeliminowanie eskorty i dotknięcie przez swojego gracza lub przez odbicie go z bazy przeciwnika (również dotknięcie przez swojego gracza). Gra kończy się gdy jedna z drużyn pochwyci 4 jeńców i odprowadzi do swojej bazy.
Akcja ratunkowa
Prosta gra polegająca na odbiciu zakładnika. Dwie drużyny. Jedna zła (terroryści) porywa zakładnika, druga dobra (antyterroryści) odbija zakładnika (nie tkniętego). Gra na czas ok. 15 min. Jeżeli drużyna ratunkowa nie zdąży odbić biedaka (wynudzi się potwornie) to przegrywa. Zakładnik nie może poruszać się aż nie zostanie dotknięty przez „swojego” gracza. Do tego czasu nie wolno terrorystom strzelać do zakładnika. Zakładnik jest uratowany jeżeli nie tknięty powróci do swojej bazy.
Ochrona Prezydenta (przeprowadzenie VIP-a)
Scenariusz stary jak świat (no może jak paintball). Jedna osoba musi poświęcić się i odłożyć pistolet (prezydent). Pozostali gracze dzielą się na ochroniarzy i terrorystów. Ochrona powinna być liczniejsza. Misja ochroniarzy polega na bezpiecznym przeprowadzeniu prezydenta przez pole określoną wcześniej trasą (wariant 1), lub z określonego punktu do drugiego (wariant 2). Misja terrorystów – sprzątnąć prezydenta bez względu na straty własne.
Obrona bazy
Jedna z drużyn broni bazy(budynku w którym zajmuję pozycje i nie może wyjść po za), a druga atakuje. Jest to gra czasowa trwa 10 minut. W tym czasie drużyna broniąca, ma za zadanie utrzymać swoje stanowisko, jeśli nie dopuści przeciwnika do bazy wygrywa. Gra dająca większe szanse broniącym się, atakujący muszą wykazać się dobrym zgraniem, taktyką i sprytem.
FLAGA
Drużyny dwie a flaga jedna znajdująca się w centralnej części pola, zadaniem grupy jest zdobycie flagi i przetransportowanie jej do własnej bazy. Z pozoru gra jest prosta, tradycyjna na polach scenariuszowych, ale nie tutaj ! To pole gry zostało stworzone z myślą o grupach a nie jednostkach. Bez odpowiedniej taktyki, wsparcia kolegów z drużyny nic nie zdziałasz! Być może uda Ci się dostać do flagi ale czy z nią wrócisz?
Obrona Terytorium
Scenariusz podobny do obrony bazy. Jedna z drużyn broni swojego wyznaczonego terytorium, a druga atakuje i ma za zadanie wyeliminowanie broniących lub zdobycie terytorium poprzez dotchnięcie flagi położonej wewnątrz. Jest to gra czasowa trwa 10 minut. W tym czasie drużyna broniąca, ma za zadanie utrzymać swoje stanowisko, jeśli nie dopuści przeciwnika do terytorium wygrywa. Gra dająca większe szanse broniącym się, atakujący muszą wykazać się dobrym zgraniem, celnym okiem, taktyką i sprytem.
Bitwa pod Waterloo (gra dla osób odpornych na ból)
Dwie drużyny ustawiają się przodem do siebie w odległości ok. 50 metrów, po czym na komendy, odbezpiecz, cel, pal oddają po jednym strzale do gracza przeciwnej drużyny, który stoi naprzeciwko.
Ponownie pada komenda zabezpiecz, krok lub trzy kroki na wprost marsz i analogicznie powtarzamy, aż osiągniemy odległość ok. 10 metrów. Scenariusz ma na celu uświadomić uczestnikom gry z jakiej odległości jest skuteczność strzału oraz jak boli strzał oddany ze zbyt małej odległości. Wygrywa drużyna w której zostanie więcej osób do końca. (mało kto wytrzyma do końca)
Bomba
Bardzo ciekawy scenariusz gry paintballowej. Dzielimy uczestników na dwie drużyny, pierwsza to terroryści którzy muszą podrzucić ładunek wybuchowy w określone miejsce na polu, druga drużyna to antyterroryści którzy mają za zadanie strzec wyznaczonego miejsca, nie pozwalając podłożyć ładunku. Po upływie wyznaczonego czasu bomba wybucha
DEATHMATCH
Najbardziej popularny scenariusz gry leśnej. Zdecydowana większość gier leśnych (scenariuszy) to modyfikacje i rozwinięcia tej właśnie gry. Tutaj gracze dzielą się na dwie drużyny. Każda z drużyn jest oznakowana. Zadaniem drużyn jest eliminacja wszystkich członków drużyny przeciwnej, osoba wyeliminowana musi wrócić do swojej bazy i odnowić swoje życie żeby wrócić do gry. Gra nie ma ograniczenia czasowego (gramy do skończenia się kulek)